KLASYCZNIE I FILMOWO - MAMY I MY

27 października 2020
klasycznie-i-filmowo-original-8202-1280x853.jpg

29 października 2020, godz. 18:30
Centrum Kultury przy Szkołach Katolickich w Łomży

FILHARMONIA KAMERALNA IM. W. LUTOSŁAWSKIEGO W ŁOMŻY
STEFANO TEANI (WŁOCHY) – dyrygent
ROMAN WIDASZEK – klarnet
AGNIESZKA NATANEK – klarnet
W programie m.in.: B. Bartok, E. Elgar oraz najpiękniejsze tematy muzyki filmowej J. Matuszkiewicza, H. Manciniego i E. Morricone

Ceny biletów od 3 zł do 18 zł

Bezpośrednia darmowa transmisja na
www.facebook.com/filharmonialomza

– bilet normalny – 18 zł
– bilet ulgowy – 13 zł (przysługuje dla uczniów, studentów, emerytów i rencistów)
– bilet rodzinny – 13 zł dla osoby dorosłej, 6 zł dla dziecka
– Karta Dużej Rodziny – 6 zł dla osoby dorosłej, 3 zł dla dziecka

 

STEFANO TEANI
Stefano Teani swoim głównym celem uczynił syntezę techniki i ekspresji.
W 2014 roku ukończył z wyróżnieniem studia pianistyczne na ISSM L. Boccherini w Lucca. W kolejnych latach ukończył, również z wyróżnieniem, kompozycję oraz oraz muzykę użytkową (muzyka filmowa).
Począwszy od 2009 roku kontynuował studa za granicą biorąc dwukrotnie (2009, 2010) udział w kursach mistrzowskich w North London Piano School pod kierunkiem znakomitych pedagogów oraz koncertując w 2010 w Duke’s Hall of the Royal Academy of Music. W 2013 uzyskał stypendium swojej macierzystej uczelni ISSM L. Boccherini w Lucca, dzięki któremu mógł odbyć studia w Mozarteum w Salzburgu w klasie fortepianu maestro Aquilesa Delle Vigne oraz wystąpić na Uniwersytecie i Wiener Saal. Brał również udział w kursach mistrzowskich prowadzonych przez takich mistrzów jak: Konstantin Bogino, Svetlana Bogino, Vladimir Ogarkov, Sonia Pahor, Vincenzo Balzani, Pietro De Maria i Oleg Marshev.
Pracował jako repetytor przy prodkcji Cosi fan tutte Mozarta (dyrygent Janos Acs). Następnie rozszerzał swój repertuar operowy współpracując przy wielu produkcjach z takimi dyrygentami, jak: Matteo Beltrami, P. Carignani, F. Haider oraz reżyserami Claudia Blersch, Renato Bonajuto i Riccardo Canessa. W 2015 roku zakwalifikował się do międzynarodowej sekcji repetytorów na Academy of Maggio Musicale Fiorentino, rozpoczynając studia pod kierunkiem Gustava Kuhna. W 2016 roku Riccardo Muti wybrał go jako repetytora podczas prowadzonego przez siebie kursu mistrzowskiego.
Uczestniczył w kursach mistrzowskich w zakresie kompozycji u takich mistrzów, jak: Girolamo Deraco, Antonio Agostini, Alberto E. Colla, Tristan Murail, Azio Corghi i Mauro Bonifacio. Od 2015 roku regularnie prezentuje swoje utwory na międzynarodowych festiwalach takich jak: Tiroler Festspiele Erl, Cluster Music Festival, Festival Sanctæ Juliæ, realizując nowe zamówiania również w zakresie muzyki filmowej. W 2018 roku został kompozytorem-rezydentem w Montegral Academy Gustava Kuhna. Rok później na Tiroler Festspiele Erl (Austria) premierę miała opera „Maximilian”, którą skomponował wspólnie z Beomseok Yi.
Dyrygenturę studiował w klasach Güntera Neuholda, Marcello Bufaliniego, Mauro Bonifaciego, Giovanniego Bartoli i Gustava Kuhna. Dyryguje repertuarem symfonicznym i operowym, szczególnie uwzględniając muzykę współczesną. W 2020 roku zadebiutował w Teatro Savoia w Campobasso dyrygując Cosi fan tutte w produkcji Opera Studio Molise. Dyrygował wieloma zespołami i orkiestrami, m.in.: ISSM Boccherini Orchestra, czy Orchestra da Camera del Maggio Musicale Fiorentino. W 2020 roku założył Orchestra Sinfonica della Versilia, której jest dyrektorem naczelnym i artystycznym.
Interesuje się również kulturą orientalną, trenuje karate, iado i jodo. Studiuje również filozofię na Pisa University.

 

ROMAN WIDASZEK
Klarnecista, ukończył z wyróżnieniem Akademię Muzyczną w Katowicach – klasa prof. H. Kierskiego. Swoje umiejętności kształcił na wielu kursach mistrzowskich, prowadzonych m.in. przez prof. Guy Deplus i prof. Michaela Arrignon.
Jest laureatem II nagrody na I Ogólnopolskim Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim ( 1995r. ), a także III nagrody na Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim w Bielsku-Białej (1990 r.).Stypendysta Ministra Kultury i Sztuki. Odznaczony Brązowym Krzyżem za zasługi w upowszechnianiu kultury muzycznej. Prowadząc ożywioną działalność artystyczną ma w swoim dorobku wiele koncertów solowych i kameralnych, występując m.in. z takimi artystami i zespołami jak Sharon Kam, Antonio Saiote, Dimitri Ashkenazy, Kwartet Śląski, Hilliard Ensemble.
Występował jako solista z większością polskich orkiestr m.in. z Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach, Filharmonią Śląską, Krakowską, Wrocławską, Poznańską, Sinfoniettą Cracovia, AUKSO, Orkiestrą Polskiego Radia AMADEUS, Orkiestrą Akademii Beethovenowskiej, Polską Orkiestrą Sinfonia Iuventus wykonując m.in. kompozycje C.Stamitza, W.A. Mozarta, C.M. Webera, K. Kurpińskiego, A. Ponchiellego, F. Mendelssohna, F. Krommera, M. Brucha, H. Tomasiego, W. Lutosławskiego, M. Góreckiego i A. Shawa.
Występuje również jako solista-kameralista na wielu koncertach i festiwalach w kraju i za granicą – Austria, Belgia, Czechy, Niemcy, Ukraina, Włochy, Francja, Portugalia, Gran Canaria, Finlandia, Korea Pd., Japonia, Chiny.
Dokonał ponad dwudziestu nagrań płytowych (EMI, DUX, CD ACCORD), za które był dziewięciokrotnie nominowany do nagrody Fryderyk. Współpracując z wybitnymi polskimi kompozytorami (m.in. Zbigniew Bargielski, Aleksander Lasoń, Mikołaj Górecki, Marcel Chyrzyński, Krzysztof Herdzin), dokonał wielu prawykonań utworów solowych i kameralnych jemu dedykowanych. Jako jeden z nielicznych klarnecistów gra również na rzadko spotykanym instrumencie – basethornie (altowa odmiana klarnetu) . To właśnie na tym instrumencie zagrał wspólnie z Sharon Kam na Międzynarodowym Festiwalu ” Muzyka w Starym Krakowie” w 2004r. wykonując Konzertstücke op. 113 i 114 F. Mendelssohna na klarnet, bassethorn i orkiestrę. Wykładowca krajowych i zagranicznych kursów (w tym Konserwatorium Królewskie w Brukseli i Konserwatorium Muzyczne w Porto), oraz juror krajowych i międzynarodowych konkursów klarnetowych. W latach 1997 – 2011 był pierwszym klarnecistą Capelli Cracoviensis. Jest członkiem Krakowskiego Tria Stroikowego, Krakowskiego Kwintetu Dętego, Polskiego Zespołu Bassethornowego oraz profesorem katowickiej Akademii Muzycznej ( nominacja profesorska 2018 r.).

 

AGNIESZKA NATANEK
Jest absolwentką Państwowej Szkoły Muzycznej I stopnia im. Grażyny Bacewicz w Jaworznie w klasie klarnetu Małgorzaty Lewickiej – Arendarczyk. Obecnie jest uczniem III klasy Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej II – stopnia im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie klarnetu prof. dra hab. Romana Widaszka.
Swoje umiejętności szlifuje uczestnicząc w licznych kursach klarnetowych, gdzie miała możliwość pracy pod kierunkiem wybitnych pedagogów z kraju [Profesorowie: Andrzej Godek, Bogdan Ocieszak, Arkadiusz Adamski, Mirosław Pokrzywiński, Mieczysław Stachura, Jan Jakub Bokun….] i zagranicy [ Jean-Marc Fessard, Nuno Pinto, Wonkak Kim, Pierre Gennisson, Gabor Varga, Igor Frantisak, Karel Dohnal, Vitor Fernandes, Florent Heau… ]
Do najważniejszych indywidualnych osiągnięć Agnieszki należy zaliczyć:
– Dwukrotnie II miejsce w XVI i XVII Międzynarodowym Konkursie Interpretacyjnym „Pro Bohemia” w Ostrawie
– Wyróżnienie w III Gorzowskim Turnieju Stroikowym w Gorzowie Wielkopolskim ’2019
– Wyróżnienie w II Konkursie Młodych Muzyków w Katowicach ’2019
– I miejsce w XIII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim ’2019
– I miejsce w IV Międzynarodowym Konkursie Instrumentów Dętych Finalis ’2019 w Białymstoku
Również jako kameralistka może poszczycić się takimi osiągnięciami jak:
– II miejsce na XIII Festiwalu Klarnetowym w Piotrkowie Trybunalskim
– III miejsce w V Ogólnopolskich Jesiennych Spotkaniach Zespołów Kameralnych w Żywcu.
Koncertowała z Śląską Orkiestrą Kameralną Filharmonii Śląskiej w Katowicach, „Power of Winds” Orkiestra Rozrywkowa z Bytomia, oraz Orkiestrą Symfoniczną Filharmonii Zabrzańskiej
Trzykrotna Stypendystka Prezydenta Miasta Jaworzno w dziedzinie sztuki. Laureatka i stypendystka Konkursu im Jadwigi Zarębskiej „Talent i praca” w Jaworznie.