Strefa Rodzica - Strona 2 z 4 - MAMY I MY

Tu znajdziesz aktualności
feet-2358333_1280-1280x960.jpg

25 września 20190

Każdy rodzic z niecierpliwością czeka na pierwsze kroki swojego maleństwa. Umiejętność chodzenia to jeden z kroków milowych rozwoju naszej pociechy.  Pojawia się zwykle około 12. miesiąca życia i poprzedzona jest przygotowaniem dziecięcego organizmu do przyjęcia postawy wyprostowanej. Gdy dziecko jest w pozycji stojącej i w ruchu, pojawiają się u niego dodatkowe obciążenia, które nie występują u dziecka leżącego czy raczkującego. Biorąc pod uwagę fakt, iż stopa dziecka rozwija się do około 10-13 roku życia, bardzo istotną kwestię stanowi odpowiednio wcześniejsza, dostosowana do rozwijającej się wady korekcja. Zanim jednak zechcemy cokolwiek skorygować należy wybrać się z swoim ukochanym dzieckiem na kompleksową diagnostykę do specjalisty (ortopodologa/fizjoterapety).

.

Profilaktykę stóp powinniśmy zacząć już w wieku poniemowlęcym i od samego początku mieć wpływ na zdrowe kształtowanie się ciała dziecka.  Stopy dziecka mogą ulec deformacjom z powodu wielu czynników. Należy pamiętać, że postawa dziecka ulega dynamicznym zmianom i nie każde “odchylenie” powinno wzbudzać niepokój. Tuż po urodzeniu, kończyny dolne malucha są w ustawieniu szpotawym (w literkę “o”). Po rozpoczęciu chodzenia u większości dzieci ustawienie kolan zmienia się na koślawe (literkę “x”). Mówimy wtedy o fizjologicznej koślawości, która jest największa między 2. a 4. rokiem życia I której nie należy korygować. Podobnie sytuacja wygląda z powszechnym płaskostopiem, które jest również wskazaniem do wizyty u specjalisty a niepokoić powinno dopiero po osiągnięciu przez Twoją pociechę 4-5 roku życia. Wcześniej mamy do czynienia z płaskostopiem fizjologicznym, czyli naturalnym.

Niepokój rodziców powinno wzbudzić zgoła inne nieprawidłowości, takie jak:

-wszelakie nierówności I asymetrie, tzn. Kiedy jedna nóżka wykrzywia się bardziej od drugiej,

-nierówne zdzieranie butów, krzywienie zapiętków

-stawianie nóżek do środka, permanentne potykanie się o własne nogi , częste chodzenie na palcach

-uskarżanie się malca na ból kolan, nóżek, pięt czy nawet kręgosłupa.

Badanie stóp warto również przeprowadzić u wszystkich maluchów które w rozwoju niemowlęcym ominęły np. Raczkowanie lub zaczęły samodzielnie chodzić jeszcze przed ukończeniem 10. miesiąca życia. Pierwsza wizyta u ortopodologa powinna mieć miejsce między 2 a 4 tym rokiem życia naszej pociechy. Z uwagi na fakt , ż maluchy rozwijają się bardzo szybko I dynamicznie, badania należy powtarzać co parę miesięcy (mniej więcej co pół roku,zgodnie z wzrostem stopy). Wszelkie nieprawidłowości w stopach warunkują nieprawidłową postawę ciała (I na odwrót). Badanie jest nieinwazyjne I często przy bera formę zabawy. Rozpoczyna się od wywiadu medycznego z rodzicami dopytując o przebieg ciąży i rozwój malucha już w okresie niemowlęcym. Następnie oceniana jest postawa ciała dziecka oraz ewentualne nieprawidłowości. Kolejny etap badanie to spacer po macie tensometrycznej podłączonej do komputera, gdzie oceniamy dziecko podczas chodzenia (oceniamy wzorzec chodu) oraz sprawdzamy ewentualne przeciążenia podczas stania. Następnie mały pacjent przechodzi na podoskop-świecące na kolorowe”lusterko”, gdzie oceniane są jego stópki od strony podeszwy. Ostatni etap badania to wykonanie odbitki stóp na platurogramie: powstaje atramentowy rysunek małych stóp, potrzebny do dalszej oceny wady stóp oraz ewentualnego projektu wkładki indywidualnej . Badanie stóp kończymy manualna oceną napięcie mięśni oraz ruchomości dziecięcych stawów. Dopiero po tak kompleksowym badaniu fizjoterapeuta  może ustalić indywidualny tok postępowania przy terapii małego pacjenta. Ustalić ćwiczenia korygujące I o ile będą ku temu przesłanki-zaprojektować indywidualną wkładkę korygującą.

Kama Brzostowska-  fizjoterapeuta, diagnosta laboratoryjny, właściciel Filozofia Stopy.

Absolwentka Uniwersytetu Medycznego w Białymstoku (Kierunek Diagnostyka Laboratoryjna) oraz Wyższej Szkoły Rehabilitacji w Warszawie (kierunek Fizjoterapii). W praktyce skupia swoje działanie na kompleksowym podejściu do problemów stóp. Specjalizuje się w podologii ortopedycznej, badaniach biomechanicznych chodu oraz projektach indywidualnych wkładek leczniczych.

Więcej informacji na:

https://www.facebook.com/filozofiastopy/


image_001_big.jpg

19 września 2019

Po raz kolejny zapraszamy rodziców i dzieci w wieku przedszkolnym (roczniki 2013 – 2016) do udziału w projekcie “Mała książka – wielki człowiek”. Warunkiem uczestnictwa jest zapisanie dziecka do Biblioteki i wypożyczenie co najmniej jednej książki. Każdy uczestnik otrzymuje Wyprawkę Czytelniczą składającą się z: Karty Małego Czytelnika, naklejek oraz książki wraz z broszurą dla rodziców.

Uczestnik projektu otrzymuje naklejkę za każdorazowe odwiedzenie Biblioteki zakończone wypożyczeniem co najmniej jednej książki z księgozbioru dziecięcego. Po uzbieraniu 10 naklejek Czytelnik zostaje uhonorowany imiennym dyplomem.

Serdecznie zapraszamy!

Oddział dla Dzieci Miejskiej Biblioteki Publicznej w Łomży
ul. 3 Maja 6A,
18 – 400 Łomża
tel. (86) 216 54 08


70307363_1498916546912786_7336365472318750720_n-1.jpg

17 września 2019

Laboratorium Teatru to cykl spotkań z artystami i twórcami teatralnymi, dzięki którym mieszkańcy Łomży i regionu będą mogli empirycznie doświadczyć, na czym polega praca w teatrze.

W trzeciej edycji wydarzenia Miejski Dom Kultury – Dom Środowisk Twórczych w Łomży proponuje pracę nad emisją głosu. Warsztaty „Przędzalnia głosu” poprowadzi Piotr Filonowicz, który stworzył i prowadzi warsztaty teatralne Akademii Sztuki i Kultury. Jest absolwentem Akademii Teatralnej, założycielem grup Linia Nocna oraz Fabryka Destrukcja. Organizuje podróże etnomuzykologiczne. Prowadzi zajęcia z otwierania głosu. Jest współtwórcą improwizacji wolnej. Brał udział w licznych warsztatach teatralnych (m. in.: pod kierunkiem Eugenio Barby, Thomasa Richardsa). Piotr Filonowicz jest także autorem realizowanych w teatrze scenariuszy. Publikował eseje o Rilkem, Prouście, Schulzu, Wyspiańskim.

O warsztatach :

Przędzalnia głosu. Warsztat naturalnej emisji. Co to znaczy, gdy ktoś żąda ode mnie: „mów głośniej, nie słyszę cię”? Jak mam na taką uwagę zareagować? Kiedy próbuję, zaciska mi się gardło i głos brzmi tak nienaturalnie, że wstyd mi za siebie. Celem warsztatu Przędzalnia głosu jest znalezienie organicznego związku z dźwiękiem. Jeżeli uczestnik uświadomi sobie, jak bardzo głos powiązany jest z ciałem, z jego rozluźnieniem, jak mocno łączy się ze swobodą emocjonalną – postawi pierwszy krok w kierunku odkrycia siły własnego dźwięku.

Daty i godziny :
20.09.2019 / piątek – godz.17.00-20.00
21.09.2019 / niedziela – godz. 10.00-17.00
Miejsce : MDK-DŚT, ul. Wojska Polskiego 3, Łomża
Koszt : 50 zł / osoba
Ilość miejsc ograniczona
Rezerwacja : tel. 086 216 32 26

Zapraszamy też na spektakl wieńczący trzecią edycję Labolatorium Teatru. Będzie to „SKŁODOWSKA. RADIUM GIRL” – spektakl w wykonaniu Teatru Papahema, który został wyróżniony Pierwszą Nagrodą Jury XXII Ogólnopolskiego Festiwalu Komedii Talia 2018 w Tarnowie, a także Nagrodą Publiczności na 26. Alternatywnych Spotkaniach Teatralnych KLAMRA 2018 w Toruniu.

O spektaklu:

Biografii Marii Skłodowskiej-Curie nie obejmują prawa autorskie. Przynależy ona do strefy publicznej. Możemy jej używać. Maria jest twarzą feminizmu, kobietą-mitem, produktem. Podobnie jak inne ikony popkultury – Madonna, Marilyn Monroe, Superman – kształtuje zbiorową wyobraźnię. Czy jednak nasza bohaterka chciałaby ją współtworzyć jako świadoma jednostka? Spektakl przewrotnie używa figury Marii, by poruszyć kwestie szeroko rozumianej wolności, respektowania praw kobiet, wieloaspektowego przekraczania własnych granic, naruszania prywatności osób publicznych, przerostu ego i ambicji, a także, przynależnej systemowi edukacji, tendencji do zamykania ludzkiego życia w banalnych formułkach. Istotne zagadnienia społeczne konfrontowane są z życiową postawą noblistki, której przywraca się prawo do szczerej, intymnej, nierzadko kontrowersyjnej wypowiedzi. Korzystając z języka teatru ożywionej formy, twórcy w dynamiczny i groteskowy sposób przybliżają bogaty w paradoksy fenomen zjawiska, jakim jest Maria Skłodowska-Curie.

Spektakl przeznaczony dla widzów powyżej 16. roku życia. Zrealizowano dzięki wsparciu finansowemu Miasta Białegostoku oraz Urzędu Marszałkowskiego Województwa Podlaskiego.

tekst i reżyseria: Agata Biziuk

scenografia: Katarzyna Pielużek

muzyka: Natasza Topor

projekcje: Patryk Bychoski

choreografia: Anna Sawicka-Hodun

reżyseria światła: Maciej Iwańczyk

konsultacje chemiczne: Marzanna Rutkowska

obsada: Paulina Moś, Helena Radzikowska, Paweł Rutkowski, Mateusz Trzmiel

czas trwania: 90 minut

Data : 22.09.2019 / niedziela

Godzina: 18.00

Miejsce : Scena na Piętrze, MDK-DŚT, ul. Wojska Polskiego 3, Łomża

Bilety : 20 zł


70151228_1356134414561899_368134287028912128_n.jpg

16 września 2019

Matki Polki wzięły sprawy w swoje ręce. 14 wrześnią 2019 roku odrzuciły wirtualną wymianę myśli w social mediach na rzecz spotkania w realu;-). Pchli Targ 4 Kids okazał się wielkim sukcesem. Atmosfera była fantastyczna a łomżyńskie mamusie schowane do tej pory za zdjęciami profilowymi czuły, że znają się od dawna. Możliwość spotkania i  porozmawiania o przedszkolach, alergiach, kolkach i innych problemach typowych dla rodziców przeniosła aspekt zarobkowy całego przedsięwzięcia na drugi plan.

Pani Alicja Łepkowska Gołaś mama rocznego Leona i organizatorka całego zamieszania zapowiada, że czekają nas kolejne edycje kiermaszu. My, czyli serwis MAMYIMY.PL gorąco wspieramy takie inicjatywy i mamy nadzieje, że to dopiero zalążek do wielu imprez inicjowanych i organizowanych przez rodziców i dla rodziców. W trakcie kiermaszu prowadzona była zbiórka pieniędzy na rehabilitacje małej Niny – dziewczynki z Zespołem Downa, wadą serca, która odżywiana jest przez rurkę mocowana bezpośrednio do żołądka. Więcej informacji na temat możliwości wsparcia Ninki znajdziecie tu:www.facebook.com/ninakatarzyna. Puszki najszybciej zapełniały się przy stoisku gastronomicznym, które serwowało pyszne dania z grilla a całkowity dochód został przeznaczony na wsparcie dziewczynki.

My miałyśmy przyjemność dzielić stoisko z przesympatyczna Olą z firmy ElPastel  www.facebook.com/elelpastel, która częstowała uczestników imprezy swoimi obłędnymi bezami.

Z niecierpliwością czekamy na kolejna edycję Kiermaszu Pchli targ 4Kids.


baby-sitter-1249395_1280-1280x851.jpg

13 września 2019

Podczas tematu adaptacji  skupiamy się na uczuciach i trudnościach jakie przeżywa dziecko – a co z rodzicami? Są adaptacje o których się wiele mówi i chętnie szuka rozwiązań  , ale niestety są i takie o których mówi się niewiele .Chciałabym wam przedstawić jedną z nich .Wrzesień jak każdego roku to trudny czas zarówno dla dzieci ,rodziców jak i samych nauczycieli . To czas nerwowych przygotowań dziecka do przedszkola ( szkoły)  ,długo trwającej adaptacji  jak również pojawiających się różnych dolegliwości somatycznych – które dopadły dziecko wraz z rozpoczęciem przygody przedszkolnej lub szkolnej . Co roku zwraca się do mnie o pomoc wielu rodziców w sprawie adaptacji martwiących się czy to tylko u nich tak jest ? Posłuchajcie historii 3 letniej Natalki i jej wspaniałych rodziców …

W grudniu tamtego roku zgłosiła się do mnie na konsultację mama Natalii  3 letniej dziewczynki ,która od 4 miesięcy dzień w dzień nie chce chodzić do przedszkola . Po zapytaniu rodziców jak wygląda poranek w domu z entuzjazmem opowiadali ,że dobrze .Natalka wstaje ,ubiera się , je ulubione płatki , myje ząbki , zakłada buciki  i wychodzi do auta no i…….i  tutaj już entuzjazm rodziców spadł w oczach mamy pojawiły się łzy bezsilności . Odczekałam chwilkę nie naciskając oczekując na opowieść dalszego etapu pójścia  do przedszkola . Wreszcie mama kontynuując  rozmowę stwierdza , że im bliżej do przedszkola tym w aucie zachowanie Natalii ulega zmianie  i dziewczynka wchodzi w etap oporu . Na miejscu w przedszkolnej szatni nie chce się oderwać od mamy – płacze , krzyczy , wyzywa „ przedszkole głupie „ dzieci głupie „ „ nie zostawiaj mnie” „ mama nie kocha Natasi „ „ ja nie cie  isc „ itp. Mama opowiada ,że wtedy ogarnia ją lęk  i  z  bezsilności wielokrotnie zaczyna płakać przy dziecku . No i tutaj następuje głos taty . Według taty  mama  przejawia zbyt dużo obaw , zawahań przed  pozostawieniem córeczki w przedszkolu i nie może  sobie poradzić z własnymi emocjami jakie kumulują się w niej w momencie rozstania z córką. Zapytałam co mówią panie przedszkolanki o zachowaniu Natalii po przekroczeniu progu  sali przedszkolnej . Usłyszałam , że przysłowiowe „ ciocie „ poinformowały rodziców  , że dziewczynka przestaje płakać w niedługim czasie po rozstaniu się z ,mamą . Tata dodał , że kilka razy Natalia została w domu  z powodu jej niechęci do przedszkola , i wielokrotnie mama zabierała córeczkę  do domu  po krótkim pobycie w szatni z powodu jej płaczu.

  Mogłabym mnożyć przykłady trudnych sytuacji i emocji towarzyszących  rozpoczęciu nowego roku przedszkolnego czy szkolnego ale nie o to chodzi . Chciałabym powiedzieć rodzicom iż pobyt dziecka w przedszkolu wiąże się z ogromnym stresem zarówno dla niego samego jak i rodzica i to tylko rodzic jest w stanie swoją postawą pomóc dziecku przetrwać te trudne chwile . Jak w opisanym wyżej przypadku Natalii za emocjami i niepokojem dziewczynki stał niepokój matki wywołany  samą myślą , że jej księżniczka się usamodzielnia .A czy tego chcemy czy nie dzieci to chodzący detektywi   emocji . Dziecko  czuje , czy rodzic jest gotowy na jego usamodzielnienie się i czasowe odsunięcie się od rodzica czy nie . Niekiedy zdarzały mi się przypadki  kiedy mama zwierzała  się ,że odczuwa przyjemność i ulgę z powodu płaczu dziecka ,ponieważ upewniało ją w tym ,że jest bardzo potrzebna swojemu dziecku jest ważna i kochana .Czasem zdarza się tak  jeżeli mama nie pracowała, poświęciła się opiece nad swoim skarbem   i  pójście dziecka do przedszkola może okazać się szokiem którego się nie spodziewała. Okazuje się wówczas ,że ma ona problem z czasem wolnym .Wydawałoby się to banalne i proste ha ha ha mogą pośmiać się inne mamy  -jak to nie wie ? ja to bym wiedziała .Ale to tylko pozory ponieważ wiemy i narzekamy na brak czasu kiedy dziecko mamy ze sobą, a gdy jego nie ma nasz umysł zaprzątnięty jest ciągłym myśleniem o dziecku  i nie potrafimy się ani wyluzować ani skupić na niczym konkretnym .   Sytuacje te pokazują  jak wielkie emocje targają rodzicami którzy z jednej strony chcą i cieszą się na sam fakt pójścia swojego dziecka do przedszkola i jednocześnie chcieliby je zatrzymać jak najbliżej siebie . Widać to doskonale gołym okiem w szatniach przedszkolnych czy szkolnych –rodzice słownie mówią że będzie fajnie i ma powodu ażeby dziecko płakało lecz ich postawa ciała , gesty  mówią kompletnie coś odmiennego ……Pamiętajcie kochani rodzice jeśli dzieci słyszą coś innego a widzą coś innego napawa to ich niepewnością , zmieszaniem i lękiem bo skoro rodzic mój dorosły kompetentny jest niepewny to jak ja mogę być pewny?  Drogi rodzicu  jeśli myślisz , że mogłaby być to twoja historia mam radę:

Po pierwsze : Zanim twoja pociecha rozpocznie na dobre chodzenie do przedszkola czy szkoły a ty do tej pory cały swój czas poświęcałeś  tylko jej , to czas już od dziś na zaplanowanie swojego czasu . Znajdź sobie  zajęcia na nadchodzące dni . To wpłynie zbawiennie nie tylko na ciebie , ale również pomoże dziecku skrócić adaptację…… Szczęśliwa/y  mama/ tata  to szczęśliwe dziecko

Po drugie : Pomyśl o swoich emocjach . Jeżeli ty jako rodzic masz w sobie lęk , twoje dziecko również będzie go miało ..Uwierz w to co mówisz całym sobą .Opowiadaj o przedszkolu mówiąc prawdę – że będą zabawy , leżakowanie , obiadek , rysowanie ,śpiewanie ,nowe zabawki ale też może pojawić się tęsknota i smutek za rodzicami czy rodzicem .Zachęcam do czytania dzieciom bajeczek w tematyce około adaptacyjnej i opowiadanie o samym sobie jak to było kiedy to my sami chodziliśmy do przedszkola , można podarować coś swojego aby przez cały czas towarzyszyło dziecku

Po trzecie : pożegnanie w przedszkolu postarajcie się aby , było krótkie  , aby nie doprowadzić do sytuacji kiedy to „ ciocia „ wyrywa dziecko z waszych rąk . Pocałujcie dziecko , przytulcie , życzcie miłego dnia i odprowadźcie do sali. Pamiętajcie , że wszelkie czekanie w szatni ,  machanie przez okno bardzo stresuje dziecko i wydłuża okres adaptacyjny jak i wzmaga lęk rodzica . Fajne są rytuały po których dziecko wie co się wydarzy …jakiś wymyślony wierszyk, śmieszny taniec , unikatowy tylko wasz przytulas ,  np. „żółwik „

Po czwarte : miejcie, dobre zdanie o pani – „ cioci „ , bo jak dziecko ma zaufać i czuć się bezpiecznie przy pani której sama mama czy tata nie lubi?

MAŁGORZATA ZDUŃCZYK –Witam  jestem psychologiem  ,  z wykształcenia również  pedagogiem i nauczycielem  przedszkolnym i wczesnoszkolnym , Certyfikowaną  Edukatorką  Pozytywnej Dyscypliny ,Coachem rodzicielskim ,Trenerem  kształtowania umiejętności społecznych  i zastępowania agresji , Trenerem  i praktykiem TSR , Trenerem szkoleniowcem w nauczaniu dorosłych. Systematycznie rozwijam się biorąc udział w szkoleniach zawodowych i  warsztatach.  Specjalizuję się w prowadzeniu szkoleń i warsztatów  dla rodziców  i specjalistów pracujących z dziećmi .  Podczas konsultacji  i warsztatów wspieram rodziców doświadczających  trudności w relacjach i problemach wychowawczych  , a dzieciom pomagam w zrozumieniu i przeżywaniu emocji a także rozwijaniu ich inteligencji emocjonalnej i umiejętności społecznych .W swojej pracy wykorzystuję elementy terapii poznawczo-behawioralnej , terapii skoncentrowanej na rozwiązaniu , elementy self-reg i pozytywnej dyscypliny wywodzącej się z nauk Adlera i Dreikursa. Psychologia jest moją duszą i sercem a książki uzależnieniem . Uwielbiam kiedy psychologia nie jest tylko teorią ale staje się  praktyką .Moją misją jest pokazanie jak można pomimo trudności jakie nas spotykają stać się lepszym rodzicem i samym sobą .

 Więcej informacji o szkoleniach i warsztatach  na  moim fb: świat dziecięcych emocji  Małgorzata Zduńczyk  psycholog i  portalu  MAMY I MY . Już niedługo będzie możliwość konsultacji w gabinecie Szkoły Emocji  na który to moment oczekuję z ekscytacją

Jeżeli chcesz abym poprowadziła jakiś wykład , warsztat lub warsztaty z psychoedukacji emocjonalnej i dobrym zachowaniu - dla dzieci w twojej grupie przedszkolnej ,zerówce  lub klasie wczesnoszkolnej zapraszam do kontaktu 696009048 (uprzednio proszę o sms  oddzwonię )

ban-700-x-1000.png

9 września 2019

Uwaga Kulturra !

Właśnie rusza nabór do grup artystycznych MDK-DŚT. W tym roku zorganizowaliśmy zapisy w Galerii Veneda – w sobotę, 14 września. Będzie się działo J Zapraszamy w godzinach 15.00-18.00. W ofercie, oprócz stałych zajęć, mamy również nowości, np.: FIZJOFIGLE dla dzieci oraz ANGIELSKI ŚPIEWAJĄCO. Pierwsze zajęcia już 18 września ! Serdecznie zapraszamy…

Wszystkich zainteresowanych, którzy nie mogą nas odwiedzić 14 września w Venedzie, zapraszamy do Miejskiego Domu Kultury – Domu Środowisk Twórczych  (ul. Wojska Polskiego 3) w godzinach 7.30-15.30, gdzie będzie można uzyskać szczegółowe informacje na temat zajęć, instruktorów prowadzących oraz terminów zajęć. Poza tym informacje można uzyskać pod nr tel. 86 216 32 26 lub na naszej oficjalnej stronie – http://www.mdk.lomza.pl/index.php?wiad=1536

 

  1. GRUPA TEATRALNA STARSZA

Prowadzenie  Joanna Klama
–  przyjmujemy zgłoszenia dzieci/ młodzieży  w wieku  10- 16 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia 1 października – g.17.00
– zajęcia odbywają się: poniedziałki, wtorki, czwartki

  1. ZAJĘCIA MUZYCZNE

Prowadzenie Magda Sinoff
–  przyjmujemy zgłoszenia dzieci/ młodzieży  w wieku od 6 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  19 września – g.17.00
– zajęcia odbywają się: poniedziałek, wtorek, czwartek (grupa otwarta), piątek

  1. PRACOWNIA PLASTYCZNA

Prowadzenie Anna Bureś
–  przyjmujemy zgłoszenia dzieci/ młodzieży  w wieku od 6 do 19 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  2 października – g. 14.30 – 19.30
– zajęcia odbywają się: środa, czwartek, piątek

  1. STUDIO PIOSENKI PopART

prowadzenie Bernard Karwowski
–  przyjmujemy zgłoszenia dzieci/ młodzieży  w wieku od 9 lat – 11 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  18 września –  g. 17.30
– zajęcia odbywają się: poniedziałki, środy, piątki

  1. GRUPA TEATRALNA DZIECIĘCA

prowadzenie Małgorzata Sienkiewicz
–  przyjmujemy zgłoszenia – dzieci w wieku 6-9 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  18 września – g. 16.00
– zajęcia odbywają się: w środy

  1. BALET

Prowadzenie Olesia Sheremet
– przyjmujemy zgłoszenia – dzieci w wieku od 4 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  18 września – g. 16.00
– zajęcia odbywają się: środy

  1. ANIMACJA FILMOWA

prowadzenie Krzysztof Raczkowski
–  przyjmujemy zgłoszenia – dzieci/ młodzieży  w wieku 10- 16  lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  18 września – g. 16.00
– zajęcia odbywają się: środy

  1. PILATES

Prowadzenie A. Kośnik
–  przyjmujemy zgłoszenia młodzieży/ osób dorosłych
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  4 października – g.19.00
– zajęcia odbywają się: poniedziałki, piątki

  1. CHÓR OSÓB DOROSŁYCH

prowadzenie Anna Kurowska
–  przyjmujemy zgłoszenia – osób dorosłych
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  – 3 października – g. 19.00
– zajęcia odbywają się:  poniedziałek, czwartek, g.19.00-21.00

  1. FIZJO- FIGLE Wyprostuj się- gimnastyka korekcyjna dla dzieci

prowadzenie dr Anna Zalewska
–  przyjmujemy zgłoszenia – dzieci od 3 do 7 lat
– spotkanie organizacyjne/ pierwsze zajęcia  – 19 września – g. 16.00
– zajęcia odbywają się:  czwartki

 

 

Miejski Dom Kultury

– Dom Środowisk Twórczych

Ul. Wojska Polskiego 3

18 – 400 Łomża

tel. 86 216 32 26


Linguo-ruszyły-zapisy-dla-dzieci_ver2.png

6 września 2019

Początek roku szkolnego to intensywny czas dla rodziców i najmłodszych. Wielu z nas szuka dodatkowych zajęć z języka obcego dla swojego dziecka. Linguo od wielu lat organizuje zajęcia dla najmłodszych, już nawet dla 3-latków. Im dziecko jest starsze, tym zajęcia są odrobinę dłuższe: jedne zajęcia trwają od 30 minut do 50 minut. Zajęcia są prowadzone przez doświadczonych, przyjaznych lektorów, którzy z powodzeniem eklektycznie łączą elementy metody konwersacyjnej, różnych technik, gier, quizów, artykułów, bajek i piosenek, w zależności od wieku i poziomu językowego najmłodszych. „Połączenie skutecznych – opartych na udowodnionych wynikach – pomysłów i przyjazny, wykwalifikowany zespół native speakerów oraz lektorów to nasz klucz do sukcesu” – mówi Anna Faszcza, metodyk w Linguo. „W nauce najmłodszych przeplatamy, zdania i zwroty, które zapadają głęboko w pamięć, bo np. zwroty i pytania powtarzamy dwukrotnie. Dzieci łatwiej się uczą i nauka staje się dla nich bardziej naturalna i ciekawa.”– dodaje Ania Faszcza.

W tym roku Linguo rozpoczęło zajęcia dla najmłodszych z większości wiodących języków obcych. Z kolei dorosłych prowadzone są metodą konwersacyjną, czyli bezpośrednią, która kładzie duży nacisk na „lekkość” w posługiwaniu się językiem obcym. „Pomogliśmy już setkom małych kursantów w nauce języków obcych. Oprócz kursów i zajęć indywidualnych, organizujemy też półkolonie letnie i zimowe. Na każdym z nich jest mnóstwo zabawy i śmiechy, a przy tym skutecznej nauki języków obcych” – mówi Ania Zielińska, opiekun łomżyńskiego Linguo.W Linguo najważniejsza jest łatwość nauki i przyswajania nowych słów i zwrotów oraz… zabawa. Zajęcia w Linguo nie przypominają szkolnych lekcji – skupiamy się rozmowie, uśmiechu, dobrej energii. „Bardo się cieszę, gdy mali kursanci po całym dniu chcą zostać jeszcze dłużej, mimo, że ich rodzice już czekają niecierpliwie.” – dodaje Ania Zielińska.

Niewielu rodziców wie też o tym, że mogą starać się o dofinansowanie swojego kursu w Linguo. Jest to duża szansa dla rodziców, którzy szukają możliwości pracy za granicą. Dofinansowany kurs można zrealizować w każdym mieście, w którym Linguo prowadzi zajęcia. „Dofinansowanie to świetna możliwość nawet dla osób, które mieszkają w Łomży i okolicach, a wiele czasu spędzają w innym mieście. Umowę podpisujemy np. w Linguo w Łomży, a zajęcia mogą odbywać się w każdym oddziale Linguo, np. w Warszawie, Białymstoku, Zambrowie czy Kolnie. Dzięki temu język angielski, rosyjski, hiszpański i wiele innych są w naszym zasięgu.” – dodaje Ania Zielińska.

Ruszył już nabór wniosków na dofinansowanie do 88% na kursy językowe w Linguo w Łomży. Zajęcia w Linguo mogą dofinansowane przez środki unijne i Biuro Usług Rozwojowych. O dofinansowanie mogą starać się wszystkie osoby powyżej 18 lat o niskich kwalifikacjach zawodowych i osoby powyżej 50 roku życia. Dodatkowo, do końca września obowiązują kilkunastoprocentowe zniżki, w zależności od rodzaju i długości wybranego kursu językowego.

MALI POLIGLOCI?
Rozmowa z Marysią, mamą 4-letniej Basi

 

Jak i kiedy zaczęłaś naukę języka angielskiego ze swoją córką?

Basia miała kontakt z językiem angielskim odkąd skończyła 2 lata: oglądała bajki po angielsku, bawiliśmy się prostymi grami i czytaliśmy książki po angielsku. Zawodowo jestem związana z nauką języka angielskiego, więc malutka Basieńka wiele razy obserwowała moje przygotowania do pracy i słuchała rozmów po angielsku. Często też musiała mi towarzyszyć w pracy. Była to nauka przez naturalne rozmowy i codzienne sytuacje. Z czasem zdecydowałam z mężem o tym, że powinniśmy uzupełnić to o zajęcia w dobrej, skutecznej szkole językowej.

Jakie, Twoim zdaniem, jest największe wyzwanie w nauce języków obcych dzieci?

Dzieci mają niespożyte pokłady energii, ale często nie potrafią się skupić na jednej rzeczy zbyt długo. Gdy pracujemy z dziećmi, zawsze musimy mieć kilka wariantów: plan B, C i nawet Z! (śmiech) Jaako zabiegani rodzice często nie mamy na to aż tyle czasu i cierpliwości. Dlatego tak ważne jest, by pomóc swojemu maluchowi w nauce języka korzystając z wykwalifikowanych i doświadczonych lektorów, nauczycieli, którzy potrafią zdobyć uwagę i serce najmłodszych. Z tego powodu bardzo lubię Linguo: lektorzy szybko poznają grupę i potrafią elastycznie dopasować materiał do poziomu i nastroju maluchów. Małe dzieci szybko tracą koncentrację na jednej rzeczy, na zajęciach w Linguo lektorzy stale znajdują nowe metody na zaciekawienie ich umysłów.

Gdybyś mogła coś zrobić lepiej, to co byś zrobiła w nauce języków obcych swojej córki?
Czasami jest tak, że „szewc bez butów chodzi” i wiem, że brakuje mi czasu i energii, by intensywniej angażować się w naukę Basi. Gdybym mogła coś zrobić lepiej, to na pewno o wiele bardziej wdrażałabym język angielski w codziennych rozmowach, np. ustalamy, że w środy rozmawiamy tylko po angielsku. To może być naprawdę świetna zabawa! Cieszę się, że mogę zapisać Basię np. na półkolonie letnie czy zimowe lub kurs językowy stworzony specjalnie dla maluchów. Jeszcze nigdy nie wróciła z nich znudzona i często zaskakuje mnie swoją znajomością słów czy zwrotów. Mimo tego, że ja też jestem nauczycielem języka angielskiego i korzystam z tego języka biegle, to jednak dbam o to, by moja córka brała regularny udział w zajęciach z innym lektorem. Wiem, że pozwala to zachować rodzinny balans i pokazuje inną stronę języka.

 

***Artykuł sponsorowany***

lake-2983738_1280-1280x853.jpg

4 września 2019

Kochani ,piszemy o ciekawych miejscach które warto obejrzeć bez recenzji. Czas na nasze
wspomnienia z wakacji . Moje wakacje w tym roku skupiły się na rejonach Mrągowa
turystyka.wp.pl to bardzo malownicze i ciekawe miasto .
Można nie tylko spędzać czas w centrum lecz jest też wiele ciekawych miejsc na obrzeżach jak i poza
Mrągowem .Zacznijmy od początku. Bazą wypadową do zwiedzania w naszym przypadku był
ośrodek Królewska Sosna www.krolewskasosna wart polecenia  osobom z dziećmi.Cisza i
spokój, jedynym mankamentem było zejście na plażę mega stromą górą . Wiele ciekawych ośrodków lub
kwater znajdziecie bez problemu w Internecie podaje kilka z nich :https://www.eholiday.pl/noclegi-mragowo-
meteor-turystyka.pl
Jeśli już wybraliśmy nocleg czas wybrać atrakcje ,osobiście proponuje zacząć od kajaków rzeczką
Sobiepianka górny odcinek rzeki Krutyni do jeziora Kutno
www.it.mragowo.pl/atrakcje . Malownicze widoki, miejscami woda do
kolan po prostu pięknie .Kajaki w cenie 10 zł za godzinę a po powrocie możemy zjeść zapiekanki,
pierogi itp. w małym barze nad Sobiepianką.

Jeśli już mamy dosyć wody, to może do Wilczego Szańca-
bazy Hitlera , www.wilczyszaniec.olsztyn.lasy.gov.warto zobaczyć nie
tylko ze względów historycznych, warto uświadomić naszym dzieciom jak  wielkie to było
przedsięwzięcie i ile osób tam zginęło. Biorąc po uwagę wdzierającą się znieczulice w naszym
teraźniejszym życiu uważam, że miejsca pamięci powinny być obowiązkowym punktem rodzinnych wycieczek

Wzbogacając nasza wiedzę nie zapomnijmy o
żołądku. W Wilczyn Szańcu jest naprawdę super jedzenie, pizza, sałatki z kurczakiem, o pysznym gulaszu nie w wspomnę , wszystko było wyśmienite i świeże a obsługa bardzo miła .
Następnym punktem naszej wycieczki było miasteczko Mrongoville w Mrągowie
mrongoville.pl .Atrakcja „taka sobie” ,wielbiciele Dzikiego Zachodu będą zadowoleni. Jest trumna ,więzienie i inne miejsca z ale na góra 30 min zwiedzania .Obok miasteczka jest za to super miejsce
prowadzone przez trzech chłopaków, park linowy gdzie możecie spędzić cały dzień. Po skrupulatnym
przeszkoleniu nawet maluchy znajdą coś dla siebie ,niebieska trasa dla najmłodszych po wykupieniu
biletu jest dostępna cały dzień, następne pomarańczowe i żółte dla starszych maluchów a zielona i
czerwoną dla młodzieży i tatusiów ( w moim przypadku  🙂 ) aktywni fizycznie dziadkowie też się odnajdą
https://lemurpark.pl/park-linowy/mragowo. Dobry sprzęt i fachowa obsługa naprawdę godna polecenia. Jedyny
mankament często spotykany w parkach linowych to brak łazienki, na szczęście w tym przypadku
znajduje się w miasteczku Mragoville. Mam nadzieję, że macie jeszcze sporo energii bo jeszcze
dużo przed nami .Tym razem może coś dla ducha – Święta Lipka -Sanktuarium Maryjne
www.swlipka.pl. Piękny stary kościół i pięknie grające organy , dużo
straganów i bibelotów. Warto zobaczyć to miejsce że względów religijny jak i historycznych

.Następnym ciekawym miejscem jest zamek w Reszlu

https://www.zamek-reszel.com/

wejście na
wieżę wymaga sporo wysiłku zwłaszcza z małym dzieckiem ,schody są kręte i wąskie ale warto- widoki
są piękne a i wystawy szczególnie chłopcom przypadną do gustu .Obok zamku jest piękny Kościół
Świętych Apostołów Piotra i Pawła, gdzie można wejść na wieżę widokową. W środku natomiast
można zobaczyć piękne stare obrazy i rzeźby, całość daje mistyczne doznania czuć historię tego
budynku, który mi osobiście zostanie na długo w pamięci .Warto zejść do cukierni na przeciwko wejścia
do kościoła na pyszne gofry z owocami i ciasta. Przedstawiłam tylko niektóre atrakcje i
miejsca do zwiedzania ,które udało nam się obejrzeć lub w nich uczestniczyć ,ale jest ich naprawdę
wiele wiec warto poznawać nasza piękną Polskę ,oto niektóre z nich :
http://www.muzeum.ketrzyn.pl/zamek/ , http://muzeum.mragowo.pl/ ,
https://pl.tripadvisor.com

https://www.zamekryn.pl/https://www.zamekryn.pl/ , https://www.splywy.pl/krutynia 

https://pl.tripadvisor.com
Życzę wam mnóstwo przygód w jesienne weekendy , które jak zapowiadają synoptycy, maja być cieple.


69746200_3486654834693639_3210926724539744256_n.jpg

3 września 2019

Kartony za małych ubrań, ciężarówki zabawek, setki przydaśów i miliony tegesów. Te i wiele innych rzeczy znajdziemy w szafkach naszych pociech. W czasach kiedy wiecznie narzekamy na brak miejsca, pokoje najmłodszych wydaja się nie mieć granic jeśli chodzi o pakowanie zbędnych rzeczy. Wszyscy rodzice zmagający się z tym problemem ( czyli de facto wszyscy rodzice ) będą się mogli spotkać 14 września przy Bulwarach w Łomży o godz. 9:00 na pierwszym  Pchlim Targu 4Kids.

Wydarzenie zorganizowane przez mamy i dla mam. Tym bardziej nam miło, że serwis MAMAYIMY.PL  został poproszony o patronat. Nic nie cieszy nas bardziej niż fakt, że rodzice biorą sprawy w swoje ręce. Kiermasz będzie nie tylko okazją aby sprzedać lub wymienić się niepotrzebnymi rzeczami ale również okazją do spotkania i spędzenia czasu z innymi rodzicami. Wszystkim osobom chcącym wziąć udział  w kiermaszu przypominamy i konieczności rejestracji pod nr tel.  793-191-480 ( p. Alicja Łepkowska Gołaś) rejestracja jest darmowa dla każdego uczestnika.Wstęp jest wolny. Gorąco zachęcamy do udziału. Do zobaczenia na Bulwarach.


IMG_8473-1280x853.jpg

27 sierpnia 2019

KOCHANI!!!!

24 sierpnia 2019 w galerii handlowej Veneda odbył się event pt. Mama Wraca do Pracy. Serdecznie dziękujemy za Waszą  obecność i wsparcie. Rozmowy z Wami tylko utwierdzają nas w przekonaniu, że Serwis Mamy i My ma sens. Małymi kroczkami budujemy platformę dialogu dedykowaną wszystkim rodzicom i opiekunom z Łomży i okolic. Mamy nadzieję że warsztaty MAMA WRACA DO PRACY zainspirowały Was do powrotu na rynek pracy i naładowały Was pozytywną energią. Tworzenie tego projektu kosztowało nas wiele stresu ale dało też mnóstwo satysfakcji, szczególnie ze względu na fakt, że powstała w oparciu o wyrażane przez Was sugestie i prośby. Z niecierpliwością czekamy na Wasze opinie i pomysły. Pamiętajcie, że tworzymy ten portal razem.

NASI WSPANIALI GOŚCIE:

Ekipa serwisu MAMYIMY.PL  z panią Małgosią Borysewicz

Pani Ilona Adamska oraz Pani Renata Dziewońska

Make-up Studio i Pani Natalia Chełstowska

Ania Zielińska ze Szkoły językowej Linguo

Powiatowy Urząd Pracy

ANAMED

AVON

MULTI UBEZPIECZENIA

PWSiP wraz z Panią psycholog Dr. Moniką Surawską

Stylistka – Pani Katarzyna Filipkowska (na zdj. z Małgosią Borysewicz)

 

Koniecznie obejrzyjcie materiał video z mylomza.pl